Promocija monografije „Ulaz slobodan“ – posvećena pozorišnoj muzici Peđe Vraneševića, kao početak Novembarskog salona u UK Parobrod, održana je 16. Novembra.
Monografiju o teatarskom opusu Peđe Vraneševića priredili su Živko Popović i Ira Prodanov Krajišnik, a izdanje je novosadske Akademije umetnosti.
Peđa Vranješević čovek-scena, svestrani ’’anarhista’’, kako sebe rado naziva, kompozitor, arhitekta, multimedijalni umetnik, crtač, rok i pop muzičar koji je samostalno ili u saradnji sa bratom Mladenom stvorio ogroman i veoma značajan opus filmske, televizijske i pozorišne muzike, poznat po nastupima na mnogobrojnim koncertnim podijumima širom Jugoslavije, nekadašnji aktivista grupe KOD ( 1971-1972) važne za ranu novosadsku ( i jugoslovensku) scenu konceptualne umetnosti , dokumentarno na jednom mestu beleži bogatu istoriju teatra i popularne muzike.
Osim obimne muzičke produkcije za pozorište (preko sto predstava) i saradnje sa pozorišnim rediteljima kao što su Dejan Mijač, Branislav Mićunović, Vida Ognjenović, Radmila Vojvodić, Paolo Mađeli i mnogi drugi, ’’Ulaz slobodan’’ sadrži i muzičko-scenski performans ’’Uzjahati konje Svetog Marka’’ pet puta izvedenog 1984. godine u londonskom Institutu za savremenu umetnost, kao i prvu našu rok operu ’’Fabrike radnicima’’ iz 1971. u saradnji sa Želimirom Žilnikom, pretpremijerno izvedenu u Fabrici vagona Goša u Smederevskoj Palanci. Vranešević i Žilnik zajednički potpisuju „Gastarbajtersku operu“ , kao i slet operu „Nema zamlja“ koja je izvedena samo jednom 2011. godine u Novom Sadu i beogradskom Domu omladine. U muzičkom toku Neme zemlje prepoznaje se hrvatska popevka ’’Lepe ti je Zagorje zelene’’ ili hit Miše Kovača ’’I proplakaće zore’’, ruska carska himna, Lenonov hit ’’Power to the People’’ i italijanska ’’ Bandiera rossa’’.