NARODNI KOMAD SA PEVANJEM

“Seoska lola” Ede Tota, posrba Stevana Daskaševa, u adaptaciji i režiji Miodraga Milanovića, koprodukcija sa Kamernim muzičkim društvom, premijerno je izvedena 20. aprila na Kamenoj sceni Srpskog narodnog pozorišta,

Srpski „komad s pevanjem“ je pozorišni žanr koji je nastao po ugledu na nemački zingšpil (singspiel). Taj nemački uticaj na dramaturgiju pozorišnih predstava u Novom Sadu i Beogradu pojavio se naročito u drugoj polovini 19. veka posredno, preko Pešte (u kojoj je bečki duh uvek bio vitalan) i u kojoj su u to vreme mađarski narodni komadi s pevanjem uživali ogromnu popularnost. “Seoska lola” u prevodu („posrbi“) Stevana Deskaševa (tekst E. Tota) je bila jedna od najpopularnijih predstava srpskog pozorišta 19. veka. Delo je doživelo nezapamćen uspeh već na svojoj premijeri (Beograd 1878, Novi Sad 1884) koji je potom trajao decenijama. Sve pevane pesme iz “Seoskog lole”, koje je komponovao Davorin Jenko, na tekstove Ljubinka Petrovića (Ljubinko), sa pozornice su prešle u narod i postale sastavni deo srpskog folklora.

Kostim je osmislila Marina Sremac, a scenski pokret: Rastislav Varga. Predstava se izvodi uz pratnju kamernog sastava: Slađana Aćimović, klavir, Snežana Aćimović, violina i Milica Tomić, flauta. Igraju: Nikolina Spasić, Branislav Cvijić, Pamela Kiš Ignjatov, Milan Novaković i Dušan Jakišić.